Zo maar een lijst met Typische activiteiten!

Voor ieder wat wils, recreatief, spannend, uitdagend, sportief, grensverleggend!

Kosten

Als je met Stichting Typisch mee op stap gaat zijn hier kosten aan verbonden. Een festivalbezoek of een weekendje weg zien we als iets heel leuks, maar zijn wel activiteiten die voor iedereen geld kosten. Kosten hiervoor zijn dan ook voor eigen rekening.

De kosten zijn verdeeld in twee delen;

Ten eerste rekenen we een bijdrage voor de zorg en begeleiding.

Ten tweede worden er overige kosten voor boodschappen, overnachting, entreekosten en overige zaken ook doorberekend.

Per activiteit wordt er een kostenplaatje gemaakt zodat je van te voren een beeld hebt van de kosten.

Voor de meeste activiteiten zal je gevraagd worden om van te voren al een aanbetaling doen. Dit heeft er mee te maken dat wij ook kosten moeten maken voor bijvoorbeeld concertkaartjes of overnachtingen..

PGB

Als je een indicatie hebt om zorg en/of verblijf vanuit je pgb te bekostigen, kun je met Stichting Typisch een zorgovereenkomst afsluiten om deze kosten terug te declareren vanuit je PGB budget.

Afhankelijk van je indicatie maken we een zorgovereenkomst met zorgbeschrijving. De voor jou gemaakte zorg en begeleidingskosten worden dan op basis van een afgesproken uur tarief gedeclareerd. Voorafgaand aan de activiteiten zullen we een inschatting maken van het aantal uur dat we zullen gaan maken.

De overige kosten zoals toegangskaartjes, boodschapen etc zijn voor eigen rekening.

Je krijgt dan na een activiteit 2 rekeningen; één voor de SVB voor je pgb kosten en de andere is voor jezelf.

Niet PGB

Als je niet de mogelijkheid hebt om kosten te declareren via PGB zullen we per activiteit kijken wat de kosten gaan zijn. In overleg met jou stellen we je zorgzwaarte vast in het aantal vw’s dat nodig is voor jouw deelname.

De kosten die daarvoor nodig zijn én een percentage overhead zijn dan jouw zorg en begeleiding kosten.

Daarnaast betaal je dan de overige kosten zoals boodschappen, overnachting etc.

We zullen vooraf een inschatting  met je delen van de kosten. Achteraf wordt de rekening dan definitief opgemaakt.

Overige kosten

Zoals gezegd verrekenen we de overige kosten zoals overnachting, boodschappen, toegangsbewijzen etc apart.

Tijdens het weekend zorgen we voor ontbijt, lunch, diner en andere versnaperingen. We houden zoveel mogelijk rekening met dieet wensen. Deze kosten zullen achteraf berekend worden. We proberen deze kosten altijd zo laag mogelijk te houden.

Evt extra genuttigde consumpties tijdens een activiteit zijn voor eigen rekening en zullen aan je worden doorberekend.

Geplande Activiteiten

Typisch Pinkpop

16 – 20 juni 2022
Pinkpop 2016

Stichting Typisch zal ook dit jaar weer van de partij zijn op Pinkpop. Voor wat extra comfort verblijven we in huisjes in Valkenburg aan de Geul buiten het festival terrein. Ga jij met ons mee rocken in Landgraaf?

Typisch zeilen

2 – 4 september 2022

Wil je het eens over een andere boeg gooien? Kom dan met ons mee op dit Typische watersport weekend in Loosdrecht. Naast zeilen kan je er kanoën, waterskiën en is er ruimte voor heel veel plezier.

Typisch Fietsen

14 – 18 september 2022

Van 14 tot 18 september fietst Stichting Typisch mee met de Onbeperkte Elfstedentocht. Lijkt dit jou ook een mooie sportieve uitdaging? Meld je dan nu aan! Maken we er met z’n allen een gezellig feest van.

Aanmelden

Staat jouw activiteit er niet bij? Niet getreurd want naast deze activiteiten, staan we altijd open voor nieuwe ideeën.

Mogelijkheden die we graag voor je uitzoeken, zodat we die activiteiten samen met je kunnen ondernemen.

Maatwerk

Mijn eerste Festival was super!

een typische reactie, van een typische deelnemer!

Onze Vrienden

Stichting Wigwam
Stichting REVI

We zijn onze vrienden dankbaar voor al hun hulp en goede samenwerking. Wil jij ons ook helpen dan kan dat op verschillende manieren. Zo kan je je inzetten als vrijwilliger en zijn er verschillende sponsor mogelijkheden. Uiteraard kan je hierover ook direct contact met ons opnemen.