Stichting Typisch

kan niet, kennen we niet!

Onze visie

Wij zetten om in voor jongeren  en jong- volwassenen met een beperking, zowel verstandelijk als lichamelijk. We doen dit door het organiseren en begeleiden van Typische Activiteiten. Activiteiten die voor veel niet-beperkte mensen vanzelfsprekend zijn, worden door een juiste begeleiding of aanpassing ook mogelijk voor mensen die wel een beperking hebben.

Wij kijken naar wat mogelijk is en naar oplossingen. We zetten alles op alles om grenzen te verleggen door samen met de jongeren nieuwe activiteiten te ontplooien.

Vrijwilligers

Wij halen onze kracht uit vrijwilligers die zich inzetten om onze deelnemers een onvergetelijke tijd te geven.

Wij hebben een heel diverse groep aan vrijwilligers die meegaan met de activiteiten. Ze komen vanuit Groningen tot aan Zuid Limburg, verschillen in leeftijd van jong tot oud en hebben ook verschillende achtergronden. Zo gaan vrijwilligers die in de zorg werken mee, maar zetten ook studenten en mensen uit bijvoorbeeld de online media zich in voor onze stichting. Het is juist deze combinatie van enthousiaste vrijwilligers die ons uniek maakt.

Vrijwilliger worden

Stichting Typisch is opgericht op 8 mei 2014.

In de afgelopen jaren is Typisch uitgegroeid van een avontuur tot iets waar we trots op zijn. Alle weekenden, concerten, festivals en dagjes uit, de steeds groter wordende groep deelnemers en vrijwilligers hebben ons de energie gegeven om nog vele jaren door te gaan.

Onze Vrienden

Stichting Wigwam
Stichting REVI

We zijn onze vrienden dankbaar voor al hun hulp en goede samenwerking. Wil jij ons ook helpen dan kan dat op verschillende manieren. Zo kan je je inzetten als vrijwilliger en zijn er verschillende sponsor mogelijkheden. Uiteraard kan je hierover ook direct contact met ons opnemen.